Allt är förstört..

Usch för denna förmiddag! Morgonen började bra. Oliver sov till 10 så fick en ordentlig sovmorgon. Mamma kom och hämtade honom direkt efter frukost då hon skulle gå på en promenad och ville ha med honom. Sålänge har D. Och jag börjat packa upp kartonger och vi är faktiskt nästan klara. Vi har endast ett tiotal kartonger kvar som det inte är någon brådska med.

Tänkte även börja packa upp mina kartonger med julsaker men det kunde jag ju fetglömma! När vi öppnar första kartongen ser vi att det ligger massvis med råttbajs i.. förstod ju direkt att mina saker skulle vara förstörda. Dessa kartonger har då stått i förrådet på en hylla högt upp i taket så trodde inte det skulle vara någon fara.. men vi börjar slänga över mina förstörda julfiltar och julgardiner i en sopsäck för ljusstakarna borde ju vara hela tänkte vi. Men när D. Lyfter upp julgardinerna så man ser botten ser vi även något mer.. tror ni inte att det spinger en jävla mus längst ner i kartongen?!
Så fort jag ser den så skriker jag och springer direkt ut i köket och ställer mig på en stol.

Jag hatar verkligen råttor och möss jag tycker de är så äckliga! D. Står lugnt kvar vid flyttkartongen och ser väldigt förvånad ut. Han tyckte att vi borde ju ha hört under flytten igår eller under kvällen att den levde.
Själv var jag inte lika lugn.. det tog ett tag innan D. Försod vad det var jag ville men tillslut så bar han ut kartongen och ställde utanför huset tillsammans med de andra 5 kartonger som stått i det förrådet.

När jag äntligen lugnat ner mig och slutat skaka så börjar jag långsamt inse att alla mina julsaker tillsammans med mina stallsaker från tidigare hästar är förstörda. Många grejer hade jag sparat pga sentimentalt värde.. allt är förstört.. vi äger inte en enda julsak längre och alla mina dyra ridkläder är garanterat sönderbitna..




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

lillglimt.blogg.se

- 23 år gammal. - Förlovad med D. Bor i en liten mysig stad i Östergötland. Fick mitt första bar i mitten av maj 2016 som jag och min sambo döpte till Oliver.

RSS 2.0