Besiktning av vårt nya hem

Vi var uppe tidigt imorse då vi skulle vara på plats i vårt nya hem redan kl 9 på morgonen.. jag hatar verkligen att ställa klockan.. iallafall så har vi tillsammans med tidigare hyresgäst fått vara med när huset skulle besiktigas. Väldigt intressant då man får veta vad de tittar på och vilka åtgärder som behövs rättas till. Besiktningsmannen som även är den man ringer till när något är trasigt va helt suverän. Väldigt öppen, skämtsam och trevlig. Han tittade även på städningen tillskillnad från vår nuvarande hyresvärd inte gör. Rätt dåligt tycker jag då varje gång vi flyttat har fått börja med att storstäda lägenheterna vi flyttat till.
Tidigare hyresgäst hade anlitat städfirma och allt var verkligen så fint och noggrant städat. Underbart att slippa skrubba toalett det första man gör för att man inte vågar sätta sig på en smutsig och bakteriefull toalettsits!

Besiktningen gick bra. Det var en del småsaker som han skulle fixa redan idag. Vi flyttar inte förens imorgon kväll så han sa att han borde hinna klart senast imorgon. Gör han inte det så kommer han på måndag förmiddag igen. Känns så bra nu när vi har bytt hyresvärd. Äntligen ett seriöst företag med ordning och reda!
Vi fick även skriva på papper att vi godkände besiktningen och om vi skulle ha några anmärkningar eller något annat men det hade vi ju då inte.

Imorgon kväll kommer Johan med lastbilen. Så skönt att ha en familjemedlem som jobbar på ett åkerie som kan hjälpa oss att flytta. Allt går så mycket smidigare när man kan packa in allt man äger och har i en lastbil så man inte behöver åka fram och tillbaka flera gånger.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

lillglimt.blogg.se

- 23 år gammal. - Förlovad med D. Bor i en liten mysig stad i Östergötland. Fick mitt första bar i mitten av maj 2016 som jag och min sambo döpte till Oliver.

RSS 2.0