Dagens ilandsproblem

Det har varit minusgrader inatt och numera står våra bilar utomhus istället för i garage. Efter promenaden till lägenheten igår så åkte vi med D. hem igen och vi slängde då in vagnen i bagageluckan och tänkte inte mer på det när vi kom hem.
Tidigare idag när jag skulle ha vagnen så kunde jag inte komma in i bagaget eftersom låset har frusit. Jag vet vad du tänker men nej det går inte att elda på låset med en tändare.. Det sitter en plastlucka framför låset som man fäller upp när man låser/låser upp och den har frusit fast.. Så jag kommer inte åt att låsa upp bagaget så jag kan slita upp luckan sen..
Det går inte att öppna innifrån heller för vagnen var ivägen för att jag skulle kunna nå handtaget som man öppnar.
 
Händer detta bara mig eller någon annan som varit med om liknande?
 
Jag och en kompis provade alla tänkbara lösningar vi kom fram till och tillslut fick vi ge upp .. Jag åkte surt ner till den gamla lägenheten och ställde bilen i garaget. Garageplatsen har vi kvar till den siste december som tur är. Så nu får bilen stå där och skämmas så får jag gå upp extra tidigt imorgon och hämta bilen istället.
 
Då jag använder vår gamla laptop för tillfället vill jag passa på att bjuda er på två st väldigt gamla bilder på mig och D. De är från aug 2015 när vi fortfarande bodde i vår tvåa på Ringvägen.
 
Joakim Ramqvist Hallin
2016-12-16 @ 05:54:33
URL: http://joakimramqvisthallin.blogg.se/

Om du kommer åt så spraya m lite "upptiningsspray", det brukar ge resultat efter en stund. Gnugga också fram/tillbaka och in/ut så att friktion uppstår, 👍. Trevlig blogg du har, önskar en fin och angenäm helg och 4; e Advent.. /Kramar fr Uppsala,..

Svar: Tack så mkt för tipset! Det måste jag köpa och prova, lär ju inte bli sista gången det fryser i vinter 🙂
Angelica




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

lillglimt.blogg.se

- 23 år gammal. - Förlovad med D. Bor i en liten mysig stad i Östergötland. Fick mitt första bar i mitten av maj 2016 som jag och min sambo döpte till Oliver.

RSS 2.0