Lista - Nästa graviditet lovar jag att

Något som jag tycker är roligt att läsa på de bloggar jag följer är olika slags listor. Så jag tänkte lista ner "Till nästa graviditet lovar jag att"
(Förhoppningsvis blir det en till gång)
 
*Söka hjälp tidigt om jag mår illa och kräks flera gånger om dagen. 
När Oliver låg i magen sa alla att "det blir bättre när du passerat vecka 16" När jag var i vecka 19 så kräktes jag fortfarande flera gånger om dagen och hade gått ner 7 kg sen jag blev gravid. Nästa gång ska jag inte lyssna på vad alla säger och söka hjälp tidigare!
 
*Vara i bättre form innan och under graviditeten.
Framförallt träna axlar då jag hade ofta ont i skulderbladen.
 
*Planera mina måltider samt byta ut chipsen mot frukter/grönsaker/bär.
Planera mina måltider var jag inget vidare bra på när jag väntade Oliver men jag åt förvånadsvärt lite godis. Jag var mest sugen på nektariner och vindruvor konstigt nog.
 
*Mysa massor med bebismagen.
 
*Inte slarva med järntabletterna och folsyran.
Haha ups.. hände mer än en gång.. 
 
Den listan blev inte speciellt lång men jag får lägga till fler saker om jag kommer på det senare.
 
Bebismagen någon vecka innan förlossningen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

lillglimt.blogg.se

- 23 år gammal. - Förlovad med D. Bor i en liten mysig stad i Östergötland. Fick mitt första bar i mitten av maj 2016 som jag och min sambo döpte till Oliver.

RSS 2.0