Pepparkakor

Jag och Oliver var nere på stan en sväng förut och handlade. Vi handlade allt vi som vi behöver för att kunna göra vårt årliga pepparkakshus. När vi endå var ute och gick så passade vi på att köpa julfrimärken och även posta alla julkorten. Mina föräldrar bor bara 10 minuter ifrån mig så deras julkort la vi direkt i brevlådan.
 

 
Nu är min pappa här och umgås med Oliver så jag och D. har passat på att baka pepparkakor och påbörjat vårt pepparkakshus. Däremot går det väldigt långsamt.. Den första plåten med pepparkakor har varit inne i ugnen i närmare en halvtimme nu.. Tydligen så är inte ugnen helt tät då låsfunktionen på handtaget inte låser sig så mycket av varmluften "läcker ut". Så vi kommer nog få hålla på rätt länge eftersom vi har gjort många plåtar.
Nu står de visserligen lite högre upp i ugnen så jag hoppas det gör susen men det förklarar ju varför vi misslyckades när vi bakade pepparkakor förra veckan. Haha.
 
Jag testade även något helt nytt med en plåt pepparkakor. Jag har smulat ner små polkagrisbitar i degen. Jag själv tycker inte om polkagrisar så pappa eller D. får provsmaka dom. Är det äckligt är det ju bara att kasta. Vi har tillräckligt till julafton endå. Hoppas jag..
 
Edit: D. brände precis första plåten pepparkakor..
 
Nu ska jag återgå till att umgås med familjen.
Ha en fin kväll allesammans ♥
 
 
Eva`s blogg
2016-12-16 @ 18:43:45
URL: http://evasblogg.blogg.se/

Åh va mysigt den tiden saknar man med barnen jul allt julbak :) ha en toppen fin helg <3

Svar: Det kan jag tänka mig, saknar den med mina far/morföräldrar så nu vill jag att min son ska upskatta det lika mkt som jag gör. Även fast han är lite liten för o förstå vad vi gör ännu :) tack detsamma! :)
Angelica

ullie
2016-12-17 @ 01:27:35
URL: http://weberskold.se/

ja men det är mysigt att baka men vet inte om ja koommer få till nåt bak me peppisar i år fin lördag

Svar: Det ger en verkligen julstämning men det är svårt att hinna med. Detsamma! (:
Angelica




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

lillglimt.blogg.se

- 23 år gammal. - Förlovad med D. Bor i en liten mysig stad i Östergötland. Fick mitt första bar i mitten av maj 2016 som jag och min sambo döpte till Oliver.

RSS 2.0