Olivers dop del 2. Dopet

Klockan 13.30 söndagen den 4 sep 2016 ringde kyrkklockorna för Oliver skull.
Vi gick in på rad. Prästen först, följt av Susanne som bar Oliver, Dennis som bar det heliga vattnet som Oliver senare skulle döpas i och så sist jag och D.
prästen hälsade alla välkomna och det var länge sen jag va så nervös som jag va då. Jag hoppades verkligen att det inte syntes hur mycket jag darrade om läpparna. Men ju längre vi stod där desto lugnare vart jag och nervositeten försvann.
 
Prästen bad en bön och så sjöng vi psalmen "tryggare kan ingen vara" (trygga räkan) följt av en kort bön och sen kom Elsa upp och ställde sig framför mig och sjöng sången "Lilla barn" . Åh så fint det var!
 
(Alla bilder/filmer nedan är filmade/fotade av min lillasyster Zandra)
 
 
Följt av att prästen döpte Oliver. Under hela dopet så tittade Oliver sig bara omkring. Inte ett missnöjt ljud ifrån honom. Nästan alla våra vänner/Familj/släktingar kommenterade hur duktiga han var som var så tyst.
 
 
Därefter var det dags för Elsa att ännu en gång sjunga. Det vackraste med Cecilia Vennersten.
Återigen så fint och jag är så tacksam att hon ställde upp med kort varsel då jag från början hade en annan kompis som skulle ha sjungt men det här blev ju så mycket bättre.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

lillglimt.blogg.se

- 23 år gammal. - Förlovad med D. Bor i en liten mysig stad i Östergötland. Fick mitt första bar i mitten av maj 2016 som jag och min sambo döpte till Oliver.

RSS 2.0