Dags att få muskler igen?

Det är något som jag verkligen längtar efter! Att få börja träna och få muskler igen.. Jag har väldigt nära till gymmet som jag brukade träna på innan nu efter att vi flyttade. Ligger också ett utegym väldigt nära som jag kan utnyttja gratis. Skulle passa bra när jag och Oliver går på barnvagnspromenader på förmiddagarna.
 
Det jag går och väntar på är att min kropp ska läka helt..
Min magmuskelatur har inte läkt ihop ännu.. Har pratat med Olivers BVC-sköterska om när jag kan böra göra magövningar och lite tyngre saker än att bara gå på promenader. Hon rådde mig till att vänta tills magen har växt ihop helt så att inte magmusklerna växer ihop snett om jag börjar för tidigt.
Men brukar det verkligen ta närmare ett år innan de läkt ihop?
Det är vad hon sa.
 
Om man lägger sig på rygg på golvet, med knäna uppåt och fötterna i golvet (som att man skulle göra en sittups) samtidigt som man lyfter skulderbladen från golven så kan man peta mellan de högsta två magmusklerna och får man in två fingrar emellan så är det inte ihopläkt. Vilket det inte är ännu på mig.. 
 
Saknar att känna mig "musklad" istället för bara smal.
 
 
 
Patricia
2016-12-19 @ 15:47:48

Man kan ju träna de inre magmusklerna även när de inte gått ihop.
Att göra plankan och armhävningar ska ju vara okej tidigt efter förlossningen. :)

Svar: Tack för tipset! :D
Angelica




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

lillglimt.blogg.se

- 23 år gammal. - Förlovad med D. Bor i en liten mysig stad i Östergötland. Fick mitt första bar i mitten av maj 2016 som jag och min sambo döpte till Oliver.

RSS 2.0